Klanten aantrekken is een groot onderdeel om jouw business mee te boosten. En het is niet heel moeilijk, maar je moet er wel consistent in zijn. Ik deel in deze blog 10 manieren om klanten aan te trekken.

Vergelijk het proces van klanten aantrekken met het maken van nieuwe vrienden. Wanneer jij naar een verjaardag gaat en iemand leert kennen, ben je niet direct beste vrienden. Zeker niet wanneer je je direct in een grote groep bevindt. Die connecties leg je namelijk het best individueel zodat het een respectvolle, vertrouwelijke en plezierige relatie wordt.

Dat is ook wat jij wilt creëren met jouw ideale klanten! Je wilt dat ze blij van je worden, van jouw hulp en dat ze je gaan vertrouwen zodat ze de volgende stap gaan zetten: klant worden. Wanneer je het zo gaat bekijken, dan wordt verkopen ineens ook een stuk makkelijker. Wanneer jij consistent relaties creëert en de verbinding aangaat merk je dat het alleen maar makkelijker wordt.

Er zijn natuurlijk verschillende manieren om klanten aan te trekken en met deze blog geef ik je 10 mogelijke opties. Kies een manier die bij jou past. Maar kijk ook zeker naar jouw ideale klant: wat hebben zij nodig? Wat laat hun probleem oplossen? Probeer deze optie eens voor vier weken uit voordat je je conclusie trekt of het wel of niet werkt.

1.   Stel vragen

Zo leer jij jouw ideale klant écht kennen. Van één van mijn coaches leerde ik: de kwaliteit van de vragen die je stelt, bepaalt de kwaliteit van de antwoorden die je krijgt. Vragen stellen helpen je helder te krijgen wat de behoeften zijn van jouw potentiële klanten en wat ze belangrijk vinden in de oplossing die ze zoeken voor hun probleem.

2.   Vraag feedback

Vraag continu om feedback door bijvoorbeeld polls of vragenboxen in te zetten. Het zijn CTA’s die ervoor zorgen dat de ideale klant het gesprek met je aangaat. Zo creëer je meer interactie en dus meer verbinding!

3.   Pakkende onderwerpstitel

Met een pakkende onderwerpstitel zorg je ervoor dat mensen zich aangetrokken gaan voelen tot jou en jouw content. Het zorgt ervoor dat ze verder gaan lezen. Het is dus heel erg belangrijk om je bewust te zijn van de taal die je hierin spreekt.

4.   Deel je verhaal

Word een rolmodel voor jouw ideale klant en inspireer met jouw verhaal! Vertel waar je vandaan komt en waarom jouw reis zo is gegaan.

5.   Expliciete taal

Wees duidelijk in je tekstuele uitingen: dit is bedoel voor…, dit is niet bedoel voor…, dit werkt voor jou als…  Creëer een autoriteit. Wees duidelijk wie je helpt, dit zorgt namelijk voor meer commitment!

6.   Expliciete uitnodiging

Een beetje als punt 5, maar dan echt een uitnodiging voor de vervolgstap: dit is voor…, neem actie als… Potentiële klanten kan je vergelijken met kleine kinderen of mannen ;). Je moet expliciet vertellen wat en waar ze wat moet doen om ze tot actie over te laten brengen.

7.   Deel je sterke kanten

Jouw klanten willen zien welke energie jij uitstraalt en welke skillset jij hebt! Deel jouw sterke kanten, jouw kracht, jouw passie, jouw energie. Deel de successen van anderen die ze hebben gecreëerd door jouw hulp. Zo kan jouw ideale klant zien wat hij/zij kan verwachten van jouw producten of diensten.

8.   Branding

Hoe wil je dat drijfveren, waarden en persoonlijke eigenschappen eruit zien op jouw platformen? Het is belangrijk dat je dit kunt voelen en zien door middel van jouw branding! Wat wil je uitstralen? Welke vibe heeft jouw platform?

9.   Meet them where they’re at

Praat op het niveau van jouw ideale klant. Waar staat die klant NU? Welke pijn of probleem ervaart die klant? Speel in op dat verlangen en vertel 75% van de tijd wat zij denken nodig et hebben en 25% wat jij weet wat ze nodig hebben. Vertel hen in je coaching pas écht wat ze nodig hebben.

10.  Verbinding

Zorg dat er verbinding is tussen de marketingtools die jij gebruikt! Zo blijf jij altijd on top of mind. Wanneer jij alles met elkaar verbindt, blijft een potentiële klant continu in verbinding met jouw komen en kan jij sneller de relatie opbouwen en converteren . Bijvoorbeeld: Instagram > gratis weggever > Facebookgroep > blogs.

Wat belangrijk om te onthouden is bij het aantrekken van klanten is dat jouw ideale klant komt op het moment dat hij/zij er klaar voor is. Alle content die jij creëert wordt geconsumeerd en geïmplementeerd wanneer zij er klaar voor zijn.

Zolang jij continu zaadjes blijft planten, en de zaadjes blijft voeden dan zal die klant vanzelf aangeven wanneer het tijd is om te oogsten! Blijf consistent. Consistentie wint namelijk altijd!

Dit waren mijn 10 manieren om klanten aan te trekken! Wil je meer businesstips? Op mijn Instagrampagina deel ik enorm veel waardevolle tips die jouw business kunnen boosten!